חדשות

נוהל חדש ב"שערי צדק": כל התינוקות יוכנסו לשקי שינה למניעת מוות בעריסה

מחקרים שונים הראו ששימוש בשקי שינה מכותנה במקום בשמיכות מפחית את הסיכון למוות בעריסה ב-65% | שקי השינה הייעודיים יוצרו בהתאם להמלצות ארגון רופאי הילדים העולמי

שק שינה ליילודים ב"שערי צדק". צילום: דוברות בית החולים

בהתאם להמלצת ארגון רופאי הילדים העולמי, החליט המרכז הרפואי שערי צדק על הפעלת נוהל חדש להגברת בטיחות השינה של התינוקות הנולדים בבית החולים הירושלמי. מעתה, הם יולבשו בשקי שינה ייעודים, במקום לכסותם בשמיכות, כדי להבטיח שינה בטוחה יותר של היילודים ולמניעת  סיכון למוות בעריסה.

בית החולים הודיע אתמול (ד') כי מחקרים שונים הראו ששימוש בשקי שינה מכותנה מפחית את הסיכון למוות בעריסה ב-65%. שקי השינה יוצרו בהתאם להמלצות ארגון רופאי הילדים העולמי. בארה"ב נוהל זה מיושם מ-2016 בארה"ב וקובעו כי מומלץ להלביש את התינוקות בשקי שינה  במקום  להשתמש בשמיכות.

ד"ר ענת שץ, מייסדת מרפאת נשימה ושינה בילדים ב"שערי צדק", יו"ר עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות ויו"ר הוועדה לקידום הבריאות בארגון העולמי למניעת מוות פתאומי בתינוקות (ISPD), הוסיפה: "מחקרים רבים קובעים שהשימוש בשמיכות הנוטות להשתחרר ולכסות את פני התינוק, או בשמיכות עבות הגורמות לחימום יתר, מגביר סיכון למוות בעריסה. לעומת זאת, מחקרים גילו שהשימוש בשקי שינה מפחית סיכון למוות בעריסה ב-65% ושקי השינה במקום שמיכות שומרים על טמפרטורת גוף קבועה של התינוק".

שקי השינה החדשים שנרכשו ב"שערי צדק" עשויים כותנה בצפיפות אריג המתאימה לטמפרטורת החדר המומלצת בישראל, 23-22 מעלות, וזאת כדי למנוע חימום יתר. שקי השינה הללו חסרי שרוולים על מנת לאפשר חופשיות לזרועות. מפתח הצוואר לא רחב מדי כדי שלא יכסה את הפנים. כמו כן, שקי השינה צריכים להתאים לגיל ולמשקל התינוק.

נושאים קשורים:  מוות בעריסה,  שקי שינה לתינוקות,  בית החולים שערי צדק,  חדשות,  ד"ר ענת שץ
תגובות
אנונימי/ת
17.01.2020, 10:52

"נוהל"- כן, עבודת מטה רצינית שבסופה מורים ל"רכש" לקנות שקי כותנה במקום שמיכות. להשיג היום באלי אקספרס.

אנונימי/ת
17.01.2020, 10:53

ותודה לדוברות "שערי צדק" שתמשוך יותר יולדות לבית החולים, שהרי לידה היא הכנסה פנטסטית. והרי איזו אמא תפקיר את ילדיה לישון בשמיכת כותנה רחמנא ליצלן?

אנונימי/ת
18.01.2020, 16:08

נוהל מדהים!
חבל שלא התייעצו עם רופא ילדים, היה מספר להם שמתחת לגיל חודש אין מוות בעריסה.

אנונימי/ת
23.01.2020, 18:24

החלטה מבורכת שתעזור לעודד מודעות בקרב הציבור

20.01.2020, 08:28

האם השמיכות ניתנות כמתנה לילודים על מנת למנוע מוות בעריסה בחודשי החיים הראשונים של הילוד ?