חדשות

היערכות לעונת נגיפי הנשימה בארה"ב: חיסונים חדשים ומעודכנים

במערכת הבריאות האמריקאית מתכוננים ל"עונת השפעת" עם חיסונים לכל שלושת נגיפי הנשימה העיקריים - שפעת, RSV וקוביד, כולל בוסטרים לקבוצות סיכון

ייצור חיסונים. אילוסטרציה

רשויות הבריאות בארה"ב פרסמו ביום ה' האחרון את תכניות מערכת הבריאות האמריקאית להתמודדות עם עונת הנגיפים בדרכי הנשימה. אחר התחלה כאוטית ומוקדמת של עונת הנגיפים בדרכי הנשימה בשנה שעברה, רשויות הבריאות הפדרליות מנסות לפעול השנה במהירות כדי לייצר מוכנות יעילה יותר.

בתדרוך לכתבים שנערך בסוף השבוע, עליו מדווח אתר StatNews, פירטו בכירי המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC) ומינהל המזון והתרופות (FDA) האמריקאיים את האמצעים השונים הזמינים למאבק בקורונה, בנגיף RSV הגורם למחלות דרכי הנשימה והריאות, ובשפעת, ודנו בעיתוי הצפוי של השקת הכלים הללו. הם דיברו בתנאי ששמם ותוארם לא ייחשפו.

"אנחנו בעמדה החזקה ביותר שלנו עד כה כדי להילחם בקורונה כמו גם בנגיפים האחרים שאחראים לרוב האשפוזים בסתיו ובחורף", אמר גורם ב-CDC. "יש לנו גם כלים נוספים, ובין השאר בפעם הראשונה אי פעם, גם חיסונים לכל שלושת נגיפי הנשימה העיקריים של הסתיו והחורף: שפעת, קוביד ו-RSV".

החיסונים המעודכנים לקורונה עדיין לא אושרו על ידי ה-FDA, אך קרוב לוודאי שהאישור יתקבל בשבועיים וחצי הקרובים, זאת בשל פגישה מתוכננת של פאנל המומחים לחיסונים של ה-CDC, הוועדה המייעצת לנוהלי חיסונים (ACIP - Advisory Committee on Immunization Practices). הגורמים הפדרליים אמרו כי השקת החיסונים תחל באמצע ספטמבר.

חיסוני הקורונה יהיו שוב חד ערכיים ומכוונים לזן בודד של נגיף SARS-CoV-2. הם יהיו הראשונים שלא לכלול את הגירסה המקורית של וירוס, ה-SARS-2 שהופיע בסוף שנת 2019.

שני חיסוני ה-RNA שליח, מתוצרת "מודרנה" והשותפות "פייזר" ו"ביונטק", הם חיסונים מורשים לחלוטין לאנשים מגיל 12 ומעלה. שני החיסונים הללו יהיו זמינים תחת אישור שימוש חירום לילדים בני 11 ומטה, וכך גם החיסון Novavax, אשר מורשה לשימוש בבני 12 ומעלה.

מבוגרים ואנשים בסיכון בשל דיכוי חיסוני יוכלו לקבל מנה שנייה של חיסון, אמר גורם ב-FDA. כשנשאל האם הבוסטר החדש יפעל נגד תת הגירסה החדשה BA.2.86, שבימים האחרונים תועד מקרה אחד שלה בישראל וכן בארה"ב, ובבריטניה, ושלושה מקרים בדנמרק, חזר נציג ה-FDA על הצהרת ה-CDC מיום ד', על פיה לא היה עדיין זמן לבצע את הבדיקות הנדרשות. "אנו מאמינים שהבוסטר יהיה מועיל, אך נוכל לדעת בוודאות רק בשבועות הקרובים לאחר שיתקבלו נתונים נוספים", אמר.

כלים חדשים נגד RSV, וירוס סינציאלי נשימתי, נכנסו לשימוש השנה כאשר בחודש במאי אושרו שני חיסונים למבוגרים ולאחרונה אושר הנוגדן החד שבטי בייפורטוס לילודים. Beyfortus פותחה על ידי "אסטרהזניקה" ומשווק בארה"ב על ידי "סנופי". נייר עמדה של האיגוד לרפואת ילדים בישראל, שפורסם ביולי האחרון, תמך בהכללתו של החיסון בתכנית החיסונים לתינוקות בישראל.

חיסון "פייזר" נגד RSV לנשים הרות, שניתן כדי להגן על הילודים, אושר בתחילת השבוע על ידי ה-FDA. כמו בחיסוני הקורונה, הוא צריך לעבור המלצה של הוועדה המייעצת לנוהלי חיסונים של ה-CDC, לפני שניתן יהיה להכניסו לשימוש. ההצבעה על ההמלצה תתקיים ככל הנראה בספטמבר.

בסוגיית הזמינות של בדיקות קורונה, נאמר כי בארה"ב יש אספקה עדיין משמעותית של בדיקות שנשלחות על ידי הממשלה הפדרלית לבתי ספר, למתקנים בריאותיים ולנקודות חלוקה אחרות וכי הפצת בדיקות באמצעות שירות הדואר האמריקאי היא דרך שעומדת לרשות הממשלה אם תזדקק לכך.

נושאים קשורים:  חיסונים,  שפעת,  מחלות בדרכי הנשימה,  קורונה,  FDA,  פייזר,  מודרנה,  RSV,  חדשות
תגובות